Toch geen gemeenteraad op ‘klapstoelkes’?

Op 1 mei 2024

N-VA Pelt haalt zijn slag thuis: zuiniger budget voor het bemeubelen van ‘De stroming’, het vernieuwde gemeentehuis in Neerpelt.

“gemeenteraad op klapstoelkes, of wa?” Zo lachte de meerderheid onze vragen op de gemeenteraad van 25 januari nog weg. Voor de nieuwe meubels van het gemeentehuis ‘De Stroming’ begrootte ze toen maar liefst 250.000 euro. Gemeenteraadslid Benny Bax bond de kat de bel aan door te pleiten voor soberheid en budgettaire voorzichtigheid. “De kosten van dit gemeentehuis swingen ondertussen de pan uit. Elke keer komt er weer iets bij wat niet voorzien was.” De meerderheid had er geen oren naar en keurde, na het voorgemelde hoongelach, het budget goed. Enkel N-VA stemde tegen deze geldverkwisting.

Toch gingen onze opmerkingen blijkbaar niet ongehoord. Waar het gemeentebestuur in januari onze budgettaire zorgen nog in het belachelijke trok bleek vorige week donderdag, op de gemeenteraad van april, dat het voorziene budget voor meubilair ineens met bijna de helft verminderd werd. We zijn uiteraard blij dat er verantwoordelijker met het Peltse belastingsgeld wordt omgesprongen, dat ons oppositiewerk tot het gewenst resultaat leidt. We zijn er zelfs vrij gerust in dat de volgende gemeenteraad niet op ‘klapstoelkes’ zal plaatsvinden.

Lees ook: GEMEENTERAAD. Pelt koopt meubilair voor De Stroming, maar volgens N-VA “swingen kosten de pan uit” (Nieuwsblad)

Hoe waardevol vond je dit artikel?